رویدادها آرشیو خبر ها
راز بزرگ الكس ساندرو در يوونتوس

راز بزرگ الكس ساندرو در يوونتوس

«فابيانا دلّا وَلّه» بانوي ورزشي‌نويس روزنامه لاگاتزتا دلو اسپورت ايتاليا در گزارشي كه امروز (ششم آوريل) در اين روزنامه ورزشي پرتيراژ چاپ ميلان نگاشته؛ سير تكامل الكس ساندرو بازيكن برزيلي يووه در اين فصل را بررسي كرده است.

 

الكس در روزهاي كودكي وقتي در شهر مادري‌اش «كاتاندووا» زندگي مي‌كرد دربيل و شوت زدن را به سبك برزيلي‌ها آموخت. در 10 سالگي رموز مهاجم بودن را در تيمي محلي كه عضويت داشت فراگرفت و با تركيب آنها و افزودن استعدادش در چگونگي استفاده از سرعت بالا، مراحل پيشرفت در فوتبالش را پرورش داد.

 

دوران تبلور فوتبالي او را اما نه بايد در آتلتيكو پارانانزه و سانتوز برزيل دانست و نه حتي در دوره چهار ساله حضورش در پورتوي پرتغال. يوونتوس همان دايره تكاملي بود كه او به آن نياز داشت. تلفيق ويژگي‌هاي دفاعي يووه با پارامترهاي اختصاصي ساندرو در يك سال گذشته، از او بازيكني ساخته است كه حتي دونگا را قانع كرده تا او را براي مسابقات اخير برزيل به تيم ملي اين كشور دعوت كند.

 

من بخش مهمي از اين پيشرفت را متوجه همراهي هم‌پستي‌اش در يووه؛ پاتريس اِورا مي‌دانم. بازيكن با‌تجربه‌اي كه فارغ از حسادت‌هاي مرسوم ميان دو بازيكن در يك پست، با ايجاد فضايي سالم و رقابتي باعث ارتقاي سبك بازي ساندرو شده است. نكته‌اي كه آلگري هم آنرا يكبار در گفتگويي تصديق كرده: «ارتقاي سطح كيفي، دستاورد كليديِ رقابت برانگيزاننده‌ي ساندرو و اِورا در تمرينات تيم بوده است. »

 

همين تابستان سال گذشته بود كه الكس ساندرو با هزينه‌اي بيست و پنج ميليون يورويي ضمن انتقال از پورتو به يووه تبديل به دومين انتقال گرانقيمت يووه در دوران رياست آندره‌آ آنيلي و همچنين دومين مدافع گرانقيمت تاريخ باشگاه پس از ليليام تورام شد. او تا اينجا 27 بار با لباس يووه در رقابت‌هاي مختلفي همچون: سري آ، كوپا ايتاليا و ليگ قهرمانان به ميدان رفته و با سه پاس گل و دو گل زده فراتر از وظايف دفاعي محوله‌اش در زمين ايفاي نقش كرده است.

 

مدافع با استعداد يووه پرورش يافته مكتب فوتبالي روبرتو كارلوس ستاره بزرگ سال‌هاي نه‌ چندان دور برزيل است. آلگري با شناخت مناسب و عميق توانمندي‌هاي او و آگاهي از تاثير سبك بازي كارلوس بر ساندرو، نسخه‌‌اي ديگر از او ساخته است. همان ويژگي‌هايي كه از روبرتو كارلوس مدافعي با خصايص هجومي و سرعتي همراه با رفت و برگشت‌هاي مرگبار در سمت چپ زمين ساخته بود.

 

هم‌تيمي‌ها و آنهايي كه از نزديك الكس ساندرو را مي‌شناسند به خوبي با ويژگي‌‌هاي شخصيتي‌اش در يكسال گذشته آشنا شده‌اند. او اهل رفتن به ميهماني‌هاي شبانه نيست. حاشيه‌هايش در حد صفر است و همواره ترجيحش يك زندگي آرام و به دور از جنجال‌هاي رايج ميان فوتباليست‌هاست. فروتني خصيصه ويژه و اختصاصي اوست و گذراندن وقتش با نامزد و سگش مهم‌ترين بخش تفريحاتش را شامل مي‌شود. البته به تمام اينها كُر‌كُري‌ خواندن‌ها و علاقه‌ زيادش به بازي پلي‌استيشن با نتو، هرنانز و روبينيو را نيز بايد افزود.

 

در هر حال كوچك‌ترين ترديدي ندارم كه ساندرو صعود و روند رو به رشدش را با يوونتوس ادامه خواهد داد. محيط بي‌نظير و شخصيت تيمي يوونتوس، بزرگ‌ترين رازِ ساندرو در كامل‌شدن چرخه پيشرفت او بوده است. اين را تماشا و مروري بر نمايش او در اولين فصل حضورش در رقابت‌هاي سري آ نشان مي‌دهد؛ همان تصويري كه براي هواداران و كارشناسان قابل قبول و بسيار اميدوار كننده بوده است.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: